Slimme marketing is overal. Deze fles is beplakt met “excellent selectie” …. uuh mag ik dat zelf uitmaken?
Albert Heijn heeft een heel assortiment met wijnen die onder deze selectie verkrijgbaar zijn.
Zo kan de wijnleek ook een lekker wijntje meenemen naar huis.
Heel slim natuurlijk, maar maakt zo’n wijn dit waar ?
Even de fles bekijken…. Bodegas Esmeralda.
Een grote speler in Argentinië die ook wijnen onder de merken Tilia , Torres en Catena op de markt brengt.
Verschillende merken , dezelfde wijnmaker.
Ook slimme marketing!
Deze wijn is afkomstig uit de streek Mendoza , aan de voet van het Andes gebergte.
Mooi donkergeel in het glas. De neus is boterig en heeft tonen van amandel ,citrus en noten.
De afdronk is prettig met peer , perzik en citrusvruchten. Wat zalvend in de mond , dit door de houtrijping.
Op zich geen verkeerd glas. Past goed bij de maaltijd.
Is dit excellent?
Nee , maar wel een aangenaam en lekker glas wijn.
Eindcijfer: 7,5
Wijnhuis: Bodegas Esmeralda
Jaar: 2020
Druif: Chardonnay
Streek: Mendoza
Land : Argentinië
Gekocht bij : Albert Heijn voor € 7.99
( €5.99 in de bonus)